La nova normalitat provocada per la irrupció de l'COVID-19 en les nostres vides, ha comportat molts canvis en la manera de relacionar-se, de treballar, de moure'ns i de viatjar.
El business travel també s’ha vist afectat i és menester aturar-se a pensar com seran els nostres programes de viatge a partir d’ara. La figura del travel manager tindrà encara més pes com a lloc estratègic en la coordinació de diferents àrees o departaments dins d’una empresa, però sobretot es convertirà en un comunicador per a donar tranquil·litat i seguretat als viatgers i executius de les empreses quan hagin d’afrontar un viatge.
Per a ajudar-vos a complir el vostre propòsit, des de la Divisió de Viajes El Corte Inglés hem dissenyat un Protocol d’Actuació que serveixi de guia al travel manager per al desenvolupament de les seves funcions.
Es basa en tres pilars fonamentals:
- Desenvolupament del Protocol de Seguretat.
- Assignació de noves funcions del travel manager a l’empresa i com l’agència de viatges l’acompanya en l’assumpció d’aquestes tasques.
- Assessorament a través de consells o recomanacions orientades cap a l’eficiència de costos i el benestar del viatger.
Desenvolupament del Protocol de Seguretat
En l’àmbit del Protocol de Seguretat, ara més que mai, tenen rellevància les eines del duty of care. En aquest sentit, des de la Divisió d’Empreses de Viajes El Corte Inglés enviarem periòdicament als clients diverses comunicacions englobades dins del nostre programa Travel Risk Academy, butlletí informatiu amb consells sobre seguretat i gestió del risc, cadascun centrat en un tema concret.
En aquesta situació, és necessari de conèixer on es pot viatjar i com. Per això, des de Viajes El Corte Inglés oferim als nostres comptes corporatius informació actualitzada de fonts com GEBTA IATA, Amadeus o la Unió Europea.
Assignació de noves funcions del Travel Manager.
Al business travel li calen noves funcions del travel manager i de l’agència de viatges. Viajes El Corte Inglés acompanyarà el travel manager per a assessorar-lo en aquestes noves funcions, que es desenvolupen en les diferents fases del viatge (pre, durant i post) i en les quals la comunicació, la coordinació i el control i seguiment dels viatgers són fonamentals.
Analitzem breument les funcions de cadascuna de les fases del viatge corporatiu:
Abans del viatge:
- Revisió de la política de viatge involucrant-hi els Departaments de la companyia de Legal, Recursos Humans, Servei Mèdic, Seguretat i Financer per a disposar de tota la informació.
- Oferir informació actualitzada del MAE o GEBTA o Tripcare sobre els diversos destins, normes d’entrada i restriccions.
- Definició de proveïdors preferents.
- Revisió de pòlisses d’assegurances de viatges (cobertures de pandèmies, cobertures de les targetes de crèdit...).
- Informar els empleats sobre com sol·licitar el Passaport Digital Covid de la UE, per a desplaçar-se entre els països membres. Pot gestionar-se a través de la web del Ministeri de Sanitat o bé a través de portals habilitats per les comunitats autònomes, per a més informació cliqueu aquí.
Durant el viatge:
- Seguiment dels viatgers, tenir-los localitzats i poder contactar amb ells al destí per a resoldre’n els dubtes o ajudar-los amb les gestions que s’esdevinguin.
Després del viatge:
- Identificar països de risc sobre els quals aplicar quarantena després de tornar-ne i aplicar el teletreball.
- Revisió d’informes de consum per a detectar possibles.
Assessorament en l’eficiència de costos i benestar del viatger
A través de la nostra àrea de consultoria, realitzem una sèrie de recomanacions per aplicar a la política de viatges per tal d’aconseguir abaratir els costos en els diferents productes (aeri, hotel, cotxe, tren) combinant-ho amb la seguretat de l’empleat durant el viatge.