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Le Gentiana

  • Esquí
  • Hotel
  • 3 Estrellas

Montée du Rosset, 73320 Tignes

Valoraciones

4.5 sobre 5

Basado en 432 comentarios

  • Ubicación

    4.5 sobre 5
  • Calidad/Precio

    4.5 sobre 5
  • Habitaciones

    4.0 sobre 5
  • Limpieza

    4.5 sobre 5
  • Servicios

    4.5 sobre 5
  • Calidad del sueño

    4.5 sobre 5

Descripción

Ubicación del establecimiento Si decides alojarte en Le Gentiana de Tignes, estarás cerca de varios telesillas, a pocos pasos de Estación de esquí de Tignes y a apenas 6 min a pie de Estación de esquí de Val-d'Isere. Además, este hotel se encuentra a ...

Disponibilidad

¿Cuándo quieres alojarte en Le Gentiana?

Descripción general

Ubicación del establecimiento
Si decides alojarte en Le Gentiana de Tignes, estarás cerca de varios telesillas, a pocos pasos de Estación de esquí de Tignes y a apenas 6 min a pie de Estación de esquí de Val-d'Isere. Además, este hotel se encuentra a 16,1 km de Parque Nacional Gran Paradiso y a 40,7 km de Les Arcs.

Habitaciones
Disfruta de una agradable estancia en una de las 40 habitaciones con televisión de pantalla plana. La conexión a Internet wifi (de pago) te mantendrá en contacto con los tuyos; también podrás ver tu programa favorito en el televisor con canales por satélite. El cuarto de baño está provisto de bañera o ducha y secadores de pelo. Entre las comodidades, se incluyen caja fuerte, escritorio y la posibilidad de solicitar cunas o camas infantiles gratuitas.

Servicios
En este hotel podrás aprovechar el acceso directo a las pistas de esquí, además de una piscina al aire libre y una piscina cubierta. Otros servicios de este hotel incluyen conexión a Internet wifi (de pago), servicios de conserjería y guardaesquís.

Para comer
En Le Gentiana tienes un restaurante a tu disposición para comer algo. Apaga la sed con tu bebida favorita en el bar o lounge. Se sirve un desayuno gratuito.

Servicios de negocios y otros
Tendrás periódicos gratuitos en el vestíbulo, atención multilingüe y consigna de equipaje a tu disposición.

Información adicional

Check-in

Desde15:00h

Check-out

Hasta11:00h

Servicios

  • Acceso a internet

    • Wifi de pago
  • Actividades - Tiempo libre

    • Piscina cubierta
    • Piscina exterior
    • Sauna
    • Spa
  • Generales

    • Guardaequipajes
    • Jardin
    • Restaurante
  • Servicios

    • Ascensor
    • Atención en varios idiomas
    • Bar-Lounge
    • Guardaesquís
    • Recepción (horario limitado)
    • Servicio de consejería
    • Servicio de lavandería
    • Terraza

Opiniones del hotel

4.5 sobre 5

Basado en 432 comentarios

  • Ubicación

    4.5 sobre 5
  • Calidad/Precio

    4.5 sobre 5
  • Habitaciones

    4.0 sobre 5
  • Limpieza

    4.5 sobre 5
  • Servicios

    4.5 sobre 5
  • Calidad del sueño

    4.5 sobre 5

Comentarios destacados

  • mix31

    Hotel correcto, limpio, buena comida pero problemas para pagar con VISA

    La estancia en el hotel estubo bien, las habitaciones eran correctas, de tamaño pequeño como normalmente pasa en Francia, pero muy limpias. El buffet del desayuno un poco justo pero la cena muy bien, platos tradicionales modernizados y muy bien presentados. Hotel bien ubicado, cerca de los remontes del Palafur y del Aeroski y de la parada de autobus. Sólo un problema, a la hora de pagar no aceptan pagos con visa superiores a 500, te insisten mucho para que vayas al cajero automático a buscar efectivo.

    3.0 sobre 5
  • asdljkadf

    New management haven't made good changes

    The hotel appears to be in transition from what it was (a brilliant place we went back to year after year, where the guest was always put first) to whatever it is the new management want it to be. Dinner started at 1930 and took nearly two hours *every single night*. Not ideal for families with children who have ski school the next morning... They didn't seem able to serve food any faster and were largely inflexible with catering for children. On some nights there was only one option on the menu - so if you didn't want to eat foie gras or veal, then there wasn't anything else. Our daughter ended up eating a lot of bread! There was a lack of thought put into things - for example, tea and coffee were available in rooms, but milk sachets were five months out of date. New ones were promised, but staff were unfortunately too busy to be able to follow through... Paper cups were provided for use in the rooms, but these weren't replaced which meant that they weren't fit for purpose after a few days. The website advertised cake in the afternoons, but it wasn't provided. When this was queried and the website shown to staff, they just said that the website was out of date... and so on and so on.

    2.0 sobre 5
  • SBB8-6

    Sadly, the food has changed

    This was our fifth visit, booked under the old regime; so we were surprised to find Serge and Nadia gone, together with the four themed dinners and afternoon cake. In place of the anticipated steak, Savoyard cheese, 20+ desserts, and fish buffet nights, every night we were offered haut/nouveau? cuisine. Whilst this was a novelty for a couple of nights, we found the lack of natural, un-puréed vegetables and rich, creamy desserts difficult to cope with. We spoke to the management and they tried to accommodate us as best they could. Sadly there was no cheeseboard shown on the menu as an alternative to dessert. (If on half board and you want to sample a Savoyard cheese speciality you have to book to go down to a partner hotel - not good when you have young children.) We were also disappointed that children were not offered smaller portions of the adult menu but a series of fast foods and no vegetables other than potato. This was a problem for us as our granddaughter does not eat potato but she was kindly provided with plain tagliatelle.) Other than our disappointment with the food - which is so important with any holiday - the hotel itself is still wonderful, the new staff friendly and helpful, and there is an added bonus of the wellness spa opening earlier in the day. Sadly, unless we can be assured of more traditional French cooking, we will be unable to return to one of our favourite hotels.

    4.0 sobre 5
  • 253nay

    Great location

    Unfortunately we only visited for 2 nights due to French lockdown but staff very helpful and efficient and dealt with any requests swiftly. Very short walk to lifts with a piste going by the back of hotel, shame we didnt get to ski because of covid-19 shutdown but staff rallied around to make the best of a tricky situation

    5.0 sobre 5
  • Welshwil18

    A Really Friendly Hotel

    My wife and I stayed here from the 11/1 to the 18/1/20. Everyone at the hotel were really friendly and very helpful. Restaurant was clan and the food/service was very good. Only a short walk to the snow, to get skis on and the ski lifts were very close

    4.0 sobre 5